miércoles, 19 de febrero de 2014

La fórmula màgica

Aquesta setmana, La Vanguardia ens ha fet saber pels que encara no ho sabiem, que el joc Stubies, llançat el passat dijous a l'App Store, va ésser crear per a 2 catalans de Barcelona. Actualment està al Top 10 de jocs de pagament recomenat per Apple a 51 països diferents i a més, és número 1 a Espanya. Els dos joves, Bahrle i Taberner,  no tenien experiència prèvia ni formació en el sector quan van decidir aventurar-s'hi. Un havia treballat amb ordinadors i l'altre era arquitecte. 
Molts es preguntaran quina és la clau de l'èxit en aquest sector amb tanta competència i com ha de ser el joc o quins requisits ha de complir per tenir més possibilitats. Analitzem una mica la situació; la plataforma és un dispositiu mòbil; els consumidors utilitzen els jocs de mòbil, no per a tenir una experiència densa, sinó per a aprofitar temps morts ja sigui en sales d'espera o viatjant amb el tren. Així doncs aquests tipus de jocs han de ser senzills ja que s'hi juga des d'una pantalla petita, intuïtius i de molt fàcil accés i reiniciació de la partida. Més resumit no s'ha de fer pesat en cap moment. També s'hi pot afegir que han de crear bonificació ràpida o motivacions que fagin que en cap moment l'usuari tanqui l'aplicació per a excés de dificultat o impotència. Amb aquestes premises, qualsevol joc o projecte de joc tindrà molta més facilitat per a ser introduït amb èxit dins aquest mercat tant complex.




Font imatge: http://www.lavanguardia.com/tecnologia/moviles-dispositivos/iphone-ipad/20140217/54401250143/stubies-juego-original-emprendedores-catalanes.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario